• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ska ansöka om lån med sämre UC

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Verkligen inte.
Medellönen i Sverige är 290.000kr.

2017 var den 33 700 kronor i månaden, vilket blir lite drygt 400 000 om året. Enligt Statistiska centralbyrån, som väl får anses som en tillförlitlig källa.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
2017 var den 33 700 kronor i månaden, vilket blir lite drygt 400 000 om året. Enligt Statistiska centralbyrån, som väl får anses som en tillförlitlig källa.

Det är väl bland dom som jobbar medan Jojes siffra är bland hela befolkningen där du har långtidsarbetslösa,utvecklingsstörda,fängslade,handikappade,utsatta människor som saknar jobb helt enkelt.

Så båda stämmer. Men den korrekta är då givetvis 33.700 då man får jämföra med folk i samma grupp - folk som jobbar med andra ord. Därför jag inte förstår varför han ifrån en storstad efter 8 å rpå samma ställe slavar för 20.000 eller vad han sa. Efter så många år på samma jobb.

Orimligt till max.
 
A

ArneAnka

Gäst
Poäng: 0
Lär knappast vara posten du, dom börjar på 20-21 och med löneförhöjning i 7-8 år måste det vara högre. En sopgubbe ligger ju på cirka 30K efter något år.
Kanske städare?

Posten följer avtal. En brevbärare tjänar inte över 25k om den inte jobbar massa övertid. Är man bara drive är det inte svårt att dra in 40k i månaden även om man har "lågstatus" jobb. Man får dock jobba mer. Men sitter man i skiten ekonomiskt så bör man ju ha den blåslampan i arslet att dra in så mkt stålar man kan, därför tror jag många på detta forum tjänar betydlig mer än meldelsvensson.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Det är väl bland dom som jobbar medan Jojes siffra är bland hela befolkningen där du har långtidsarbetslösa,utvecklingsstörda,fängslade,handikappade,utsatta människor som saknar jobb helt enkelt.

Jo men nu skrev han "lön" , och det är väl i första hand folk som jobbar som har det. SCB anser hursomhelst att medellönen är en bit över 400 000 om året, och det är väl rimligt. Medelinkomsten är förstås lägre än medellönen.
 

sjenny

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Fått in en hel del erbjudanden, bäst från Instabank med hela beloppet och 9% ränta. Någon med erfarenhet från dom??

Och för att prata lön - Jag är sjuksköterska, ett klassiskt hyfsat lågavlönat arbete utifrån utbildning och ansvarsområde. För min del var det därför självklart att gå över till bemanningsbranchen. Dubblade lönen (trots att jag inte ens jobbar 100% och är väldigt kräsen med vad jag tackar ja till), bättre villkor och återfick kontrollen över livet genom att slippa tvångsbeordringar och enorm arbetsbelastning. Förstår att ett sånt skifte inte är möjligt inom alla yrken och det är egentligen inte optimalt någonstans att vården bedrivs genom bemanningsbolag, men för att rädda mitt eget liv och psyke var det ett enormt bra val just nu!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Posten följer avtal. En brevbärare tjänar inte över 25k om den inte jobbar massa övertid. Är man bara drive är det inte svårt att dra in 40k i månaden även om man har "lågstatus" jobb. Man får dock jobba mer. Men sitter man i skiten ekonomiskt så bör man ju ha den blåslampan i arslet att dra in så mkt stålar man kan, därför tror jag många på detta forum tjänar betydlig mer än meldelsvensson.

Stämmer dock inte för mig, har legat ganska jämnt senaste 10-12 åren. Mer eller mindre skulder. Har dock aldrig påverkats av pengar. Visst det underlättar lite men har aldrig varit viktigt för mig. Har man som jag flytt kriget genomgått massa skit i livet så fattar man att det finns viktigare saker.

Sen samtidigt, visst det är ett verktyg. Utan pengar kan jag inte göra saker som gör mig lycklig som att se fotboll,hockey,äta ute och dylikt så det hänger förmodligen ihop. Men att köpa dyra kläder,bilar och så har aldrig attraherat mig. Har faktiskt inte ens körkort.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Fått in en hel del erbjudanden, bäst från Instabank med hela beloppet och 9% ränta. Någon med erfarenhet från dom??
!

Hur var nu dina förutsättningar?
Sen är väl sjuksköterska inte lågavlönat längre, har inte ni typ 30K i ingångslön sen OB och dylikt på det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp